Take a fresh look at your lifestyle.

عکس گذشته و حال بازیگران سریال خانه سبز بعد از ۲۶ سال

سریال خانه سبز از جمله سریال های تلویزیونی محبوب دهه هفتاد به شمار می رود که در سال 1375 شب های چهارشنبه از شبکه 2 سیما پخش می شد و در ردیف پربیننده ترین سریال ها قرار داشت. سریال خانه سبز ساخته بیژن بیرنگ و مسعود رسام می باشد که بازیگران معروف و شناخته شده ای همچون زنده یاد خسرو شکیبایی، حمیده خیرآبادی، مهرانه مهین ترابی و … به ایفای نقش پرداخته اند. اما حالا که 26 سال از ساخت و پخش این سریال می گذرد، چه بر سر بازیگرانش آمده است؟ در ادامه این خبر تصاویری از گذشته و حال بازیگران سریال خانه آورده شده است.

مطالب پیشنهادی: بازیگران سریال پدرسالار پس از ۲۸ سال

تصاویری از گذشته و حال بازیگران سریال خانه سبز

بازیگران مجموعه تلویزیونی خانه سبز زنده یاد خسرو شکیبایی، زنده یاد حمیده خیرآبادی، مهرانه مهین ترابی، آتنه فقیه نصیری، رامبد جوان، زنده یاد داریوش اسدزاده، اکرم محمدی، فخرالدین صدیق شریف، آرش نادری، فرخ نعمتی، اسماعیل محرابی بودند. در ادامه بیوگرافی کوتاه هنرمندان نام برده را می خوانید و همچنین تصاویری از گذشته و حال آنها را تماشا خواهید کرد.

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی بازیگران سریال خانه سبز

زنده یاد خسرو شکیبایی متولد 7 فروردین 1323 در تهران بود که در 28 تیر سال 1387 در سن 67 سالگی به دلیل سرطان کبد دار فانی را وداع گفت.. خسرو شکیبایی از جمله بازیگران مطرح و محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون بود که دستی در کار دوبله نیز داشت. او در فیلم ها و سریال های بی شماری به ایفای نقش پرداخت و درخشید و بعد از فوتش جای خالی شان در سینما و تلویزیون کشور به شدت احساس شد.

خسرو شکیبایی در سریال خانه سبز در نقش رضا صباحی، وکیل دادگستری، نقش اصلی و راوی داستان بود.

حمیده خیرآبادی

زنده یاد حمیده خیرآبادی متولد 30 آذر 1303 در تهران که به نام نادره معروف بود و مادر سینمای ایران نیز نامیده می شد که 31 فروردین سال 1389 در سن 85 سالگی درگذشت. وی در سال 1326 با فیلم «میهن پرست» وارد عرضه تئاتر و سینما شد. از جمله فیلم هایی که زنده یاد حمیده خیرآبادی در آنها ایفای نقش داشته می توان «طوقی، اجاره نشینها، رضا موتوری، مادر» را نام برد. او در سریال های «آپارتمان، خانه سبز و پدر سالار نیز بازی کرد.

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی بازیگر سریال خانه سبز

مهران مهین ترابی بازیگر معروف و سرشناس 64 ساله زاده 20 مرداد سال 1336 در کرج می باشد که کار بازیگری را در سال 1365 آغاز نمود. مهرانه مهین ترابی نیز از دیگر بازیگران سریال خانه سبز می باشد که با این سریال ماندگار شد. مهرانه مهین ترابی مجرد است و در این خصوص گفته است:«ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم.»

رامبد جوان

رامبد جوان بازیگر، مجری و کارگردان معروف و محبوب متولد 1 دی ماه سال 1350 در تهران می باشد که از سال 1373 تاکنون در این حوزه فعالیت داشته و دارد. همسرهای قبلی رامبد جوان ماندانا روحی (سال 1383 تا 1387) و سحر دولتشاهی (سال 1387 تا 1393) بودند. او سال 1395 با نگار جواهریان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دخنری به نام نوردخت می باشد.

داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده بازیگر سریال خانه سبز

زنده یاد داریوش اسدزاده از دیگر پیشکسوتان حوزه بازیگری بود که 3 شهریور سال 1398 در سن 95 سالگی درگذشت. وی سال 1355 از ایران به ایالات متحده آمریکا رفت و مجدد بعد از 10 سال دوری از وطن سال 1365 بازگشت و در دو فیلم خانه سبز و سمندون به ایفای نقش پرداخت.

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری از دیگر بازیگران سریال محبوب خانه سبز در دهه هفتاد می باشد. آتنه فقیه نصیری متولد 23 آبان سال 1347 در تهران می باشد سال 98 با دنیای بازیگری خداحافظی کرد. او در فروردین سال 1398 در برنامه اکسیر علت خداحافظی از دنیای تلویزیون و بازیگری را ابتلا به بیماری ام اس اعلام کرد.

اکرم محمدی

اکرم محمدی بازیگر سریال خانه سبز

اکرم محمدی از دیگر بازیگران سریال خانه سبز می باشد. او از سال 1366 تاکنون در عرصه بازیگری فعالیت دارد. اکرم محمدی متولد 6 مرداد 1337 در تهران است. او در هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن برای فیلم «مادر» شد.

فخرالدین صدیق شریف

ابوالفضل فخرالدین صدیق‌ شریف، بازیگر 67 ساله کشورمان که در سریال خانه سبز در نقش قاضی و رئیس دادگاه خانواده ایفای نقش کرد. ایشان از سال 1350 تاکنون در این حوزه فعالیت دارند. از جمله سریال هایی که فخرالدین صدیق‌ شریف در آنها حضور داشته می توان «بوی باران، روزهای بی قراری، معمای شاه، کیمیا، کلاه پهلوی» را نام برد.

آرش نادری

آرش نادری از بازیگران خردسال سریال خانه سبز در نقش علی بود. بیش از 25 سال از سریال خانه سبز می گذرد و طی این سال ها خبری از علی کوچولو خانه سبز نیست. پیشتر رامبد جوان عکس او را در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت:

حسام رحمانیان دوست قدیم و عزیز برام این عکس را فرستاد.

چه دورانی بود و چه زود می گذره.

آرزو می کنم علی کوچولوی ما هر جا هست سالم و درجه یک باشه.
و کاش پیداش کنیم که بیاد خندوانه.

عجیبه که هر کاری کردیم نتونستیم پیداش کنیم.

فرخ نعمتی

فرخ نعمتی بازیگر سریال خانه سبز

فرخ نعمتی در سریال خانه سبز نقش پدر علی را داشت. فرخ نعمتی زاده 1 آذر سال 1330 بازیگر 70 ساله که از سال 1363 تاکنون به کار بازیگری مشغول است. او در سریال ههای معروفی چون «سال های مشروطه، مختارنامه، در چشم باد، کلبه ای در مه و …» ایفای نقش کرده است.

اسماعیل محرابی

اسماعیل محرابی بازیگر 78 ساله از دیگر بازیگران سریال خانه سبز نقش معلم مدرسه علی را داشت. ایشان زاده 25 فروردین سال 1323 در تهران و دارای مدرک لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد. آشا محرابی (بازیگر معروف) و امید محرابی فرزندان اسماعیل محرابی می باشند.

برای دانلود دانلود آهنگ تیتراژ سریال خانه سبز کلیک کنید

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.