Take a fresh look at your lifestyle.

شرایط و نحوه ثبت نام وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۱

وام 100 میلیون تومانی فرزندآوری در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده تصویب شد. این وام به صورت قرض الحسنه بوده و کارمزد آن 4 درصد است. براساس مصوبه وام فرزندآوری به فرزند اول 20 میلیون تومان، به فرزند دوم 40 میلیون تومان، به فرزند سوم 60 میلیون تومان، به فرزند چهارم 80 میلیون تومان و به فرزند پنجم 100 میلیون تومان وام تعلق می گیرد. وام فرزندآوری نیز همانند دیگر وام ها دارای محدودیت ها، شرایط و نحوه ثبت نام مخصوص به خود است. جهت کسب اطلاعات از شرایط و نحوه ثبت نام وام فرزندآوری در سال 1401، این مطلب را بخوانید.

درباره نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری بخوانید

شرایط و نحوه ثبت نام وام فرزندآوری چیست؟

وام فرزندآوری که قرار است توسط بانک مرکزی از محل مانده سپرده‌های قرض الحسنه و نصف سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی و با اولویت نخست ازدواج و فرزندآوری از طریق بانک های عامل تامین شود، دارای شرایط و نحوه ثت نام به شرح ذیل است:

  • ۱) داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران الزامی است
    ۲)طبق قانون وام فرزندآوری به افرادی تعلق می گیرد که تاریخ تولد فرزند آنان از ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد بوده و در داخل ایران متولد شده‌اند.
  • ۳) تسهیلات فرزند بدون الزام به سپرده‌گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می‌شود.
  • ۴) متقا ضیان واجد شرایط برای متولدین مورخ ۱۴۰۱/۱/۱ به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند.
  • ۵) به همراه داشتن اصل شناسنامه فرزند و پدر در زمان مراجعه به بانک.
  • ۶) به ازای هر فرزند متولد شده تنها یک بار وام فرزند به پدر پرداخت می شود.
  • ۷) در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.
  • ۸) از دیگر نکات مهم پرداخت وام فرزندآوری این است که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.
  • ۹)کارمزد وام فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.
  • همچنین، طبق بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه، تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر پرداخت می‌شود.

نحوه ثبت نام وام فرزندآوری

براساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 190 هزار نفر در سامانه بانک مرکزی ثبت نام شده که 19 هزار نفر از این افراد از استان تهران می باشند. لازم به ذکر است که متقاضیان وام فرزندآوری در ابتدا باید در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند ثبت نام و فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

سپس بعد از موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری 10 رقمی به شماره تلفن همراه متقاضی ارسال می شود. در حفظ و نگهداری کد رهگیری دقت شود زیرا جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام و همچنین اطلاع از شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل، لازم است کد رهگیری و کد ملی در قسمت مشاهده وضعیت در سامانه وارد شود.

در صورتی که فرد متقاضی مشمول دریافت وام باشد، از طریق پیامک اعلام می گردد و فرد حداکثر طی 12 روز کاری باید با به همراه داشتن مدارک لازم به شعبه تعیین شده مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نماید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.