Take a fresh look at your lifestyle.

واکسن ویروس کرونا به زودی ساخته می شود

در حال حاضر ویروس کرونا واکسن ندارد اما خبرها خاکی از ان است که نمونه هایی از واکسن ویروس کرونا در حال ساخت است و ژاپنی ها اعلام کرده اند که تا 40 روز دیگر مراحل ساخت واکسن کرونا به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم

ژاپن گام نخست تولید واکسن ویروس کرونا را برداشت. موسسه ملی بیماری‌های واگیردار ژاپن اعلام کرد موفق به کشت و جداسازی کرونا ویروس جدید شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، موسسه ملی بیماری‌های واگیردار ژاپن اعلام کرد موفق به کشت و جداسازی کرونا ویروس جدید شده که برای اولین بار در شهر ووهان چین ابتلای به آن گزارش شد. گفته شده کشت و جداسازی این ویروس از فردی در ژاپن صورت گرفته که ابتلای وی به ویروس مرگبار کرونا تایید شده است.

بر اساس این گزارش، موسسه فوق با جداسازی این ویروس کارهای مقدماتی تولید واکسن و داروی ویروس کرونا را آغاز خواهد کرد. همچنین یک کیت آزمایشگاهی تولید خواهد شد تا قابلیت تشخیص فوری ویروس کرونا را داشته باشد.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری ایرنا

تهران-ایرنا- پزشکان تایلندی توانستند با ترکیب ۲ داروی ضد اچ آی وی به نام ” لوپیناویر” و ” ریتوناویر” و یک داروی ضد آنفلوآنزا به نام” اوسلتا میویر” به نتایج مثبتی برای درمان بیماری کرونای جدید دست یابند. به گزارش یکشنبه شب خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، بهیاران تایلندی ترکیبی از این دارو را بر روی یک بیمار زن آزمایش کردند که شرایط وخیمی داشت، پس از ۴۸ ساعت از این تزریق، هیچ اثری از بیماری در وی مشاهده نشد.

پزشکان بیمارستان “راجاویتی” بانکوک از ابداع این روش برای درمان ویروس کرونای جدید خبر دادند که شماری از بیمارهایی که تحت مراقبت قرار داشتند، بهبود یافته‌اند. در میان بیماران این بیمارستان، یک پیرزن چینی ۷۰ ساله از شهر ووهان بوده است که براساس آزمایش‌ها وی ۱۰ روز پیش به این ویروس مبتلا شده بود.

دکتر “کریگانسکا آتیپوروانویچ”، پزشک متخصص ریه در دانشگاه راجاویتی به خبرنگاران گفت: این روش قطعی برای درمان ویروس نیست اما تا حدود زیادی حال بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: پس از آن که آزمایش‌ها تأیید کردند که این بیمار چینی ۱۰ روز پیش به ویروس مبتلا شده بود، اما ۲ روز پس از دریافت داروهای ترکیبی، آزمایش‌ها نشان داد که وضعیت بیماری از حالت مثبت تست (وجود بیماری) به وضعیت منفی( ضعیف شدن ویروس در بدن) رسیده‌ است.

آتیپوروانویچ افزود:آزمایش به طور کلی نتیجه‌ بخش است، اما همچنان ما باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا مشخص شود که آیا این می‌تواند درمان قطعی باشد یا خیر؟

منبع خبر

به گزارش سابت کانون

در حالی که شیوع ویروس کرونا در چین و دیگر کشورها باعث نگرانی عمومی شده است محققان گفته اند که واکسن این ویروس برای درمان قطعی تا ۴۰ روز دیگر ساخته خواهد شد. محققان دانشگاه «چینگ هوا» شهر پکن خاطر نشان کرده اند به سرعت بر روی ساخت واکسن برای این ویروس که تاکنون باعث ابتلای نزدیک به ۱۲ هزار نفر در سراسر دنیا شده است کار می کنند.

«جانگ لینچی» سرپرست تیم تحقیقاتی که ساخت واکسن را برعهده دارد در اظهاراتی که تارنمای یی سی چین امروز شنبه از او نقل کرده است، گفت: تولید واکسن برای درمان این ویروس به مراتب آسانتر از واکسن ویروس HIV است که فرد را به بیماری ایدز مبتلا می کند.

وی افزود ایدز دارای پیچیدگی های بسیاری است که ویروس ووهان از آن برخوردار نیست اینکه بدن فرد بیمار در برابر ویروس مقاومت زیادی نشان می دهد و خود را از خطر ابتلا به آن با قدرت بالا ایمن می کند، نشان می دهد که ساخت واکسن کار سختی نیست. این پژوهشگر تاکید کرد واکسن تولیدی تا حدود ۴۰ روز دیگر بسیار قابل اطمینان و موثر خواهد بود.

جانگ با اشاره به اینکه این دانشگاه تجربه بسیار غنی در خصوص تولید واکسن های بیماری سارس و مرس دارد گفت: با این تجربه پیش بینی می شود واکسن درمان ویروس کرونا که ویروس ووهان هم نامیده می شود تا ۴۰ روز دیگر تولید شود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری عصر ایران

گام اول تولید واکسن کروناویروس در ژاپن، ژاپن اعلام کرده است که موفق به جدا کردن ژن و کشت ویروس کرونای جدید شده که ۹۹.۹ درصد با ویروسی که دولت چین آن را معرفی کرده مطابقت دارد و یافته‌های خود را با محققان و شرکت‌های دارویی به اشتراک خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، به گزارش ژاپن تایمز، موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن اعلام کرده که موفق شده است کروناویروس را کِشت و ایزوله کند. اکنون که ژاپن این ویروس را تولید کرده است، این موسسه می‌تواند شروع به تولید واکسن و داروی درمان آن کند. همچنین می‌تواند کیت‌های آزمایشی را ارائه دهد که بتواند تشخیص سریع را ممکن کند.

این موسسه همچنین ویروس کشت شده را با محققان و شرکت‌های دیگر به اشتراک خواهد گذاشت. محققان ژاپنی دریافتند که ۹۹.۹ درصد از ژن ویروس کشت شده با آن ویروسی که توسط دولت چین معرفی شده است، مطابقت دارد. به عبارت دیگر، هیچ جهش ژنی منجر به عفونت یا سمیت بالاتر در کار نبوده است.

منبع خبر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.