Take a fresh look at your lifestyle.

جریان مبتلا نشدن به کرونا در کودکان زیر ۸ سال چیست؟

با وجود فراگیر شدن ویورس بیماری کرونا در دنیا نکته جالب این است که با وجود اینکه کودکان نسبت به بزرگترها آسیب پذیرترند ولی تاکنون موردی از مبتلا شدن کودکان زیر هشت سال در کودکان مشاهده نشده است. دلیل این امر هنوز به طور قطعی مشخص نشده است. برخی متخصصین معتقدند کودکان ممکن است بدون علائم خاصی به این ویروس مبتلا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایران زمین

یافته جدید درباره کرونا: کودکان مبتلا نمی‌شوند.

کرونا تا به حال هیچ کودکی (تا 8 سال) را مبتلا نکرده است و کوچک‌ترین فرد دچار به این بیماری 14 سال دارد.

کرونا درمان ندارد. مقابله با کم آبی و اکسیژن رسانی به بیماران در بیمارستان های چین به کار بسته شده است.

بیشتر قربانیان کرونا بالای ٤٠ سال سن و سابقه بیماری های حاد عفونی، ریوی و قلبی دارند.

خوراک خفاش، متهم ردیف اول انتقال ویروس کرونا به انسان است. فروش و سِرو این خوراک در بازارها و رستوران‌های غذاهای دریایی شهر ووهان مرسوم است.

منبع خبر

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا ظرف مدت بسیار کوتاهی، به طرز عجیبی گسترش یافته و حتی از مرز کشور چین هم گذشته است.

این ویروس تاکنون ۱۷۰ کشته و بیش از ۷ هزار مبتلا داشته است. بیشترین آمار تلفات کرونا، مربوط به افراد بالای ۴۰ سال سن و دارای سابقه بیماری‌های حاد عفونی، ریوی و قلبی بوده است. نکته قابل توجه اینکه، کرونا تا به حال هیچ کودک زیر ۸ سالی را مبتلا نکرده و کوچکترین فرد دچار به این بیماری ۱۴ سال سن داشته است.

منبع خبر

به گزارش همشهری آنلاین

به گزارش همشهری آنلاین، آمارها نشان می‌دهد قربانیان کرونا تعداد محدود تری نسبت به بیماری‌های مشابه ویروسی دارند. کرونا تا به حال هیچ کودکی (تا ۸ سال) را مبتلا نکرده است و کوچکترین فرد دچار به این بیماری ۱۴ سال دارد.

فارس که این اطلاعات را منتشر کرده در ادامه آورده است: تا به حال هیچ کودکی به ویروس کرونای جدید مبتلا نشده است. قربانیان این بیماری بالای ۴۰ سال سن داشته‌اند و بیشتر آنها پیش از این با بیماری‌های عفونی، قلبی – عروقی و سرطان درگیر بوده‌اند. سابقه داشتن این بیماری ها  به طور واضح روشن می‌کند که این  افراد سیستم ایمنی ضعیفی داشته اند و نتوانسته‌اند در مقابل این ویروس دوام بیاورند. علائم خفیف این بیماری که همان سرفه و عطسه‌های مکرر هستند با شروع تبی که در جه آن بالا می رود  در این افراد ظهور بیشتری پیدا می‌کند.کم کم استفراغ خون و تنگ نفسی به این موارد اضافه می شود و سیستم ایمنی به سرعت ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری میزان

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علیرضا جانبخش مدیرگروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تایید این موضوع، گفت: کرونا ویروس جدید ابعاد ناشناخته زیادی دارد، اما آنطور که مشخص است این ویروس فعلا کاری با بچه‌ها ندارد و تنها بزرگسالان را درگیر می‌کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دربرخی افراد این بیماری بدون علامت است، گفت: هنوز مشخص نیست کودکی به این نوع از بیماری مبتلا شده باشد، اما آنچه تاکنون واضح است این است که “کرونا” فعلا سراغ کودکان نرفته است.

منبع خبر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

چرا کروناویروس کودکان زیر ۱۰ سال را مبتلا نمی‌کند؟

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا درباره چرایی عدم ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال به کروناویروس جدید و همچنین افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این ویروس قرار دارند، توضیح داد.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ علت اینکه تا کنون و طبق آمار منتشر شده، کودکان زیر ۱۰ سال به شمار مبتلایان و قربانیان کرونا ویروس اضافه نشده‌اند را ناشناخته خواند و گفت: هنوز کسی از علت این موضوع آگاه نیست، اما نکته قابل تامل این است که ممکن است بچه‌ها بدون علامت به بیماری مبتلا شوند و امکان انتقال آن به سایرین را نیز داشته باشند. البته اطمینان کامل از این موضوع منوط به مطالعات بیشتر پیرامون این موضوع است.

وی در خصوص کسانی که در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند، اظهار کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان، ‌ کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند.

منبع خبر

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.