Take a fresh look at your lifestyle.

زلزله امروز هرمزگان چند ریشتر بود؟ تعداد مصدومان و فوتی ها تا این لحظه

امروز 11 تیر 1401 زلزله نسبتا شدیدی در هرمزگان به وقوع پیوست که متاسفانه تعدادی از هموطنانمان کشته و تعدادی نیز مجروح و زخمی شدند.

زمان دقیق زلزله امروز هرمزگان

این زلزله امروز 11 تیر 1401 ساعت 02:02 بامداد به وقوع پیوست و سپس در ساعت های 3:54 و 3: 55 تکرار شد.

زلزله امروز هرمزگان چند ریشتر بود؟

شدت زلزله امروز هرمزگان 6.1 ریشتر اعلام شده است. این زلزله دو بار دیگر نیز تکرار شد که دومی 6.1 ریشتر و سومی 6.3 ریشتر بود.

تعداد کشته شدگان زلزله امروز هرمزگان

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط سخنگوی سازمان اورژانس کشور تا کنون 5 نفر از هم وطنان هرمزگانی کشته و 84 نفر مصدوم شده اند.

محل دقیق زلزله امروز هرمزگان

مرکز اصلی زلزله روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان بوده که متاسفانه به طور کامل تخریب شده است.

این زلزله در منطقه سایه خوش هرمزگان رخ داد. این زلزله ابتدا در ساعت 2 بامداد در عمق 10 کیلومتری شهرستان های بندر خمیر و بندرلنگه حس شد و سپ در ساعت 03:54 با همان شدت 6.1 ریشتری در عمق ۲۸ کیلومتری زمین، حوالی بندر کنگ را لرزاند. سومین زمین لرزه در ساعت 03:55 با قدرت بیشتر (6.3 ریشتر) در عمق ۲۶ کیلومتری زمین بندر خمیر به وقع پیوست.

زلزله امروز هرمزگان کدام شهرها را لرزاند؟

این زلزله شدید بود و در بندرعباس و دیگر شهرستان های استان هرمزگان نیز حس شد. زلزله امروز هرمزگان حتی در امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد.

وضعیت شهر و روستاها بعد از زلزله

  • به گفته استاندار هرمزگان مهدی دوستی، برق ۵۲ روستا در بندرلنگه قطع شده بود که تاکنون برق ۲۷ روستا وصل شده و برق دیگر روستاها هم به مرور وصل خواهد شد.
  • طبق بررسی های صورت گرفته 50 تا 60 درصد از خانه ها دچار آسیب شده اند و با توجه به اسکان مصدومان و سایر افراد به نظر نمی رسد که تعداد مصدومان افزایش پیدا کند.
  • تمهیدات لازم برا ی مقابله با گرمازدگی به دلیل گرمای هوا اندیشیده خواهد شد.
  • استاندار هرمزگان گفت: عملیات جستجو برای یافتن مجروحان احتمالی از زیر آوار به پایان رسید و مطابق بررسی به عمل آمده خوشبختانه هیچ کس زیر آوار نمانده است.
  • دوستی هرمزگان گفت: ادوات و تجهیزات لازم برای آواربرداری به منطقه اعزام شده و به سرعت کار آواربرداری از این مناطق آغاز خواهد شد.
  • استاندار هرمزگان گفت: روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه به عنوان مرکز زمین لرزه‌های بامداد امروز به طور کامل تخریب شده است.
  • مهرداد حسن زاده افزود: کانون اصلی زلزله در سایه خوش بندر خمیر بوده و دراین مدت قطعی آب وبرق دراین مناطق،تمام امکانات ازجمله آمبولانس ، چادر و مواد غذایی برای امداد رسانی به این مناطق گسیل شده است. وی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند، نیروهای امدادی در کنار مردم هستند.

همچنین بخوانید: هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.