Take a fresh look at your lifestyle.

آمار کاشت مو در سایر کشور های دنیا در مقایسه با ایران

ریزش مو اکثر افراد را در مقطعی از زندگی تحت تاثیر قرار می دهد و باعث اضطراب و کاهش عزت نفس می شود. درمان‌های جراحی و غیرجراحی متعددی وجود دارد اما روش های جراحی اثرات طولانی‌تری دارند. چنین درمان‌هایی در طول زمان با پیشرفت‌های فناوری و تحقیقات تکامل یافته‌اند و افراد زیادی در حال تحقیق درباره این درمان‌ها در مرورگر گوگل هستند. طاسی الگوی مردانه اغلب مردان را در برخی مواقع تحت تاثیر قرار می دهد، با این حال، اخیرا تعداد افرادی که به دنبال کاشت مو هستند افزایش چشمگیری داشته است. در این مطلب قصد داریم آمار کاشت مو در ایران را نسبت به سایر کشور های خارجی مقایسه کنیم.

 

تنها در سال 2014، ترکیه با 1 میلیارد دلار تجارت، پیشروترین کشور در عمل جراحی کاشت مو در جهان است. میانگین هزینه عمل کاشت مو در ترکیه بین 1700 و 2000 دلار است، در حالی که همین عمل در بریتانیا یا ایالات متحده ممکن است تا 25000 دلار هزینه داشته باشد.

این واقعیت که اعراب بخش بزرگی از کل این تعداد را تشکیل می دهند، ناشی از عوامل متعددی است. آب و هوای گرم و خشک کشورهایشان، عادت به پوشاندن سر و استفاده از آب تصفیه شده دریا برای بهداشت شخصی، همگی می توانند به ضعیف شدن موها کمک کنند. و در فرهنگ عرب، موهای قوی اغلب برای مردان بسیار مطلوب در نظر گرفته می شود.


اکثر بیماران عرب از این فرصت استفاده می کنند و می آیند و چهار یا پنج روز را با خانواده خود در استانبول سپری می کنند.

مطالب پیشنهادی: هزینه کاشت مو در تهران و شهرستان ها در 1401

آمار کاشت مو در سایر کشور های دنیا در مقایسه با ایران

آمار رسمی در خصوص میزان کاشت مو در ایران و سایر کشور های دیگر، از سوی سازمان خاصی اعلام نشده است اما ما با استفاده از گوگل ترند آمار جستجوی عبارت “کاشت مو” و “hair transplant” را با هم مقایسه کردیم و متوجه شدیم که طی 7 سال گذشته میزان سرچ این عبارات هم در ایران و هم در کشور های خارجی رشد 25 الی 50 درصدی داشته است.

در نمودار زیر میزان رشد جستجو کلمه “hair transplant” در گوگل را طی 7 سال گذشته (2015-2022) مشاهده می کنید که از گوگل ترند گرفته شده است. حجم جستجوی “hair transplant” از طریق مرورگر گوگل به میزان 90 درصد در کشور های خارجی افزایش یافته است.

آمار کاشت مو در سایر کشور های دنیا

در نمودار زیر میزان رشد جستجو کلمه “کاشت مو” در گوگل را طی 7 سال گذشته (2015-2022) مشاهده می کنید که از Goole trends گرفته شده است. حجم جستجوی “کاشت مو” از طریق مرورگر گوگل به میزان 25 درصد در ایران افزایش یافته است. همانطور که مشاهده می کنید نقطه اوج جستجوی این واژه در اواسط سال اواسط سال 2019 بوده است.

اما دقیقا چه چیزی باعث این می شود؟ آیا این به کاهش هزینه های درمان از کلینیک ها مربوط می شود؟ آیا طاسی الگوی مردانه افزایش یافته؟ بازار کاشت مو یکی از تخصص های مراقبت های بهداشتی با سریع ترین رشد است. بازار داغ کاشت مو بر اساس آمار ISHRS از سال 2014 تا 2022، 67 درصد گسترش یافته.

 

عواملی که بر بازار کاشت مو تاثیر می گذارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش تعداد افرادی که از طاسی در سراسر جهان رنج می برند
  2. علاقه فزاینده به روش های مراقبت و زیبایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه
  3. توسعه تکنیک های کاشت مو تضمینی و بدون درد
  4. تغییر سبک زندگی در سطح جهانی.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.