Take a fresh look at your lifestyle.

یارانه تیر ماه ۱۴۰۱ کی واریز می شود؟ / یارانه یا کالابرگ؟

یارانه 1401 تجمیع و در قالب یک یارانه به مبلغ 300 و 400 هزار تومان طی دو مرحله برای ماه های اردیبهشت و خرداد به حساب مشمولان یارانه بگیر واریز شد. به طوری که چند روز بعد از واریز یارانه اردیبهشت قابل برداشت و استفاده شد اما یارانه خرداد ماه فعلا در حساب مشمولان مسدود بوده و قابل برداشت نیست. با این حال برای عموم مردم سوال مطرح است که یارانه تیر ماه 1401 کی واریز می شود؟

درباره نحوه ثبت نام یارانه معیشتی بخوانید

زمان واریز یارانه معیشتی تیر 1401

پیش از پاسخ به این سوال که یارانه نقدی تیر 1401 چه زمانی واریز می شود؟ سوال دیگر وجود دارد که آیا یارانه نقدی تیر ماه هم واریز می شود؟ یا به عبارتی یارانه نقدی تا چه زمانی واریز می شود؟ چرا که پیش از واریز یارانه ها، اعلام شده بود یارانه نقدی برای دو ماه واریز می گردد و بعد از فراهم شدن زیر ساخت ها، یارانه نقدی قطع و کالابرگ در اختیار یارانه بگیران قرار می گیرد.

براساس آخرین اخبار و به گفته روز گذشته حجت براتعلی (مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران) یارانه نقدی تنها دو ماه اجرا می شود و بعد از آن وارد اجرای فاز دوم که پرداخت کالابرگ بوده، می شود. به این معنی که یارانه نقدی در تیر ماه حذف و کالابرگ جایگزین آن می شود اما تا کنون زمانی برای واریز یارانه تیر ماه مشخص نشد است.

سبد کالابرگ شامل چه کالاهایی است؟

طبق اعلام مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، سبد کالابرگ کالاهایی از جمله روغن، نان، مرغ، لبنیات و تخم مرغ را شامل می شود. چرا که یارانه این کالاها مورد اصلاح و تغییر قرار گرفته است.

کالابرگ الکترونیکی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

از جمله سوال های ایجاد شده برای مردم این است که کالابرگ به چه کسانی تعلق می گیرد؟ گفتنی است که مشمولان دریافت کالابرگ به طور رسمی و به صورت اعداد و ارقام اعلام نشده و احتمالات زیادی در این خصوص وجود دارد. به طوری که وزارت رفاه گفته آمادگی لازم برای پرداخت کالابرگ برای کل کشور را دارد اما مسئولان این وزارتخانه تاکید دارند که کالابرگ به افراد دهک های پایین جامعه که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را شامل می شود، تعلق می گیرد.

همچنین پیش از این عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرده بود که کالابرگ به 7/5 دهک که حدود 60 میلیون از افراد جامعه را دربر می گیرد، پرداخت می شود.

طبق دیگر شنیده ها نیز این احتمال وجود دارد که تنها افراد یارانه بگیر مشمول دریافت کالابرگ می باشند. حال باید منتظر ماند و دید چه تصمیمی در این باره گرفته می شود، آیا از تیر ماه کالابرگ پرداخت می شود یا به دلیل فراهم نشدن زیرساخت ها، واریز یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.