Take a fresh look at your lifestyle.

درگیری کریس همسورث و رابرت داونی؛ ستاره فیلم های مارول

کریس همسورث می گوید: رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک برای ثور احترامی قائل نیست! «ثور: عشق و رعد» اولین فیلم سینمایی در دنیای مارول است که سه گانه را رد کرده و به قسمت چهارم هم رسیده است. کریس همسورث هم مانند تمبری بر چهره این فیلم، از همان اولین قسمت تا به این جای کار در نقش ثور بازی کرده است. جالب است بدانید که فاز اول فیلم ثور بیش از 10 سال پیش استارت خورده و از همان زمان خدای رعد در فیلم هایش با چرخه ای آزمون ها و خطاها، چالش ها و دوستی ها مواجه شده است.

مطالب پیشنهادی: بیوگرافی رابرت داونی

درگیری کریس همسورث و رابرت داونی

یکی از اصلی ترین مهره های داستان «انتقام جویان»، بنیانگذار «The Revenges» و یکی از کهنه کار ترین هنرمندان بازی در فیلم «نگهبانان کهکشان» همین آقای ثور است که با بازی درخشان کریس همسورث هر بار به روی صحنه رفته و تقریبا با هر بازیگر مسافر دیگری در فیلم های MCU نشست و برخواست داشته است.

البته از لیست بلند بالای سوپر قهرمان های MCU هر چه بگویم کم گفته ام اما در این میان تونی استارک و استیو راجرز در نقش های کورگ و میک از جمله کاراکترهایی بوده اند که ثور بیش از سایرین با آنها دمخور بوده است.

سه ضلع جدا نشدنی مثلث MCU سکانس های بی نظیر زیادی را در کنار هم خلق کرده اند. از ایستادگی در سه راهه «انتقام جویان» گرفته تا مبارزه با ثانوس در «انتقام جویان: پایان بازی». پس اینطور به نظر می رسد که این سه تن مانند پایه و اساس داستانی این فیلم و سه تفنگدار افسانه ای روایت ها به هم وابسته هستند.

البته چنین ادعایی فقط و فقط برداشت و من و شمای مخاطب است. چرا که کریس همسورث اصلا اینگونه فکر نمی کند. این  ستاره تا به حال لحظات بی شماری از دوستی اش با استیو راجرز، یا همان کاپتان آمریکای خودمان به اشتراک گذاشته است. این در حالی است که ارتباط او و رابرت داونی جونیر نابغه و میلیاردرِ انسان دوست ماجرا اصلا خوب پیش نمی رود.

مطالب پیشنهادی : لیست بهترین فیلم های مارول

روابط دوستی کریس همسورث با سایر بازیگران در فیلم

در یکی از تازه ترین مصاحبه هایی که کریس و کارگران «ثور: عشق و رعد»، تایکا وایتیتی، با ComicBook داشته اند  با سایر بازیگران این فیلم به چالش کشیده شده است. در حالیکه تصور می شد ثور، تونی استارک و استیور راجرز، سه دوست جدا نشدنی MCU باشند، کریس حرف هایی زده و این طور ادعا کرده که در این رابطه، صمیمت، آن چنان که باید و شاید نیست.

ثور در مورد کاراکتر رابرت داونی جونیور این طور گفته که: «یادم نمی آید که تونی هیچ وقت با ثور مهربان بوده باشد. من همیشه موضوع جوک هایش بودم. البته! اما کاپتان آمریکا همیشه در فیلم و در دنیای واقعی با من مهربان تر رفتار کرده است».

تایکا وایتیتی هم که به عنوان کارگردان فیلم در آن مصاحبه حضور داشته از بازیگر نقش اصلی اش حمایت کرده و حرف های او را تایید کرده است. به نظر تایکا کاراکتر ثور واقعا ارزشمند است و باقی دوستان باید به او احترام بگذارند.

تایکا وایتیتی در ادامه خاطرنشان کرده که: « نه، واقعا رابرت داونی هیچ وقت با ثور خوب نبوده است. مثلا در فیلم «جنگ بی نهایت» مدتی نبودیم و وقتی برمی گشتیم همه از آمدن مجدد ثور خوشحال بودند اما او هیچ واکنشی نشان نمی داد».

تعریف کردن این خاطره همسورث را بیش از پیش عصبانی کرد! او هم ادامه داد به تایید و توضیح بیشتر در مورد حرف های وایتیتی!

کریس در ادامه گفته: « من واقعا انتظار ندارم دوستانم جلو بیایند و به من سلام کنند. اما خب هر کسی یک جور واکنش نشان می دهد. مثلا بعضی ها از تغییر در گریم صورتم می گویند و بعضی دیگر از موهایم. اما خب بالاخره نشان می دهند که یکی از دوستانشان آمده»!

ثور: بخشی جدا نشدنی از تیم بازیگران

کریس همسورث در نقش ثور

در دنیایی که پر شده از شیطان های خلق شده توسط کاراکتر تونی استارکِ رابرت داونی جونیور، منفی شدن ثور به دور از انتظار است. همگی خیلی خوب می دانیم که ثور و تونی از همان ملاقات اول شان در جنگل با هم مشکل داشتند. البته از  آن زمان به بعد تونی و ثور با هم در یک گروه کار می کنند اما بارها و بارها دیده ایم که تونی از هر فرصتی برای کوچک نشان دادن قدرت خدای رعد، ثور استفاده کرده است.

به عنوان یکی از بینندگان پر و پاقرص داستان این گروه از سوپر قهرمانان، رشد و توسعه کاراکترها در فیلم را واقعا دوست دارم. و واقعا حس می کنم که تونی می خواهد ثور را کنار زده و قدرتمند ترین قهرمان گروه شان باشد. اما درست برعکس،  هر بار در هر قسمتی از این فیلم شاهد بیشتر شدن قدرت ثور هستیم. خوش تیپ شدن و بهتر شدن هر باره استایل موهایش را هم نباید نادیده گرفت. و حالا تونی استارک را داریم که حسودی اش می شود و سعی دارد با تکه و کنایه و توهین های زبانی شخصیت این قهرمان را به نحوی زیر پا له کند. شاید این کارها تنها ابزار در دسترس تونی برای پشت سر گذاشتن ثور باشد!

جالب تر اینکه ثور قهرمانی به شدت خونسرد و با اعتماد به نفس است. با وجود این همه توهین و کنایه های تونی، ثور تنها یک بار در سری فیلم های MCU عصبانی شده و واکنش نشان داده است. در این سکانس از فیلم «انتقام جویان: عصر اولترون» می بینیم که ثور برای نشان دادن این خشم به جای استفاده کردن از کلماتی که تونی استارک معمولا به زبان می آورد، استارکِ بدون زره را بلند کرده و در هوا می چرخاند تا نشان دهد که هنوز هم حرف اول سوپر قهرمانان را خودش می زند.

خب وایتیتی و ثور معتقدند هیچ کس در تیم MCU آن چنان که باید و شاید به ثور احترام نمی گذراد اما ما به عنوان بیننده دیده ایم که بازیگران در کنار هم تیم خیلی خوبی دارند. برای مثال ثور و کاپتان آمریکا سکانس های بسیار خوبی در کنار هم دارند. البته قبول دارم که این دو سوپر قهرمان خیلی کم با هم در یک سکانس دیده شده اند. حتی یک بار هم دیده ایم که استیو راجرز به محض برگشتن از جنگ ثانوس به زمین به مدل موهای ثور اشاره می کند.

دوستی ثور و بروس بنر و سفرشان در «ثور: راگنارک» هم شایان توجه است. همین دوستی است که پایه و اساس سکانس های احساسی این دو سوپر قهرمان را در فیلم «انتقاام جویان: پایان بازی» فراهم می کند. در این قسمت هالک به ثور می گوید که این دوستی است که او را از خودِ غیر قابل کنترلش رها می کند. جدایی از اینها ارتباط نزدیک دوستی میان ثور و کورگ، میک، دکتر استرنج، و نگهبانان کهکشان را هم نباید نادیده گرفت.

ثور اولین فیلم چهار قسمتی از دنیای MCU در مارول بوده و از این نظر شایان توجه است. ولی تنها چیزی که این کاراکتر در سری این فیلم ها کم دارد هنرنمایی در نقش منفی است. لوکی یکبار چنین کاری کرده بود. واندا و تونی استارک هم همین طور! حالا چه می شود اگر یکبار شیطانی شدن ثور را هم ببینیم؟

البته آن روی سکه را هم نباید فراموش کرد. اگر مارول می خواهد دنیای انتقام جویان را ورای قدرت ثور داشته باشد کاراکترهای دیگری هم پیش قدم شیطانی شدن هستند. از ایورن مانگر گرفته تا ویپلاش، الدریچ کیلیان، اولترون، والچر و میستریو که همه و همه از نفرت به تونی استارک ریشه گرفته و شیطانی شده اند!

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.